Zarządca areny
Zarządca areny to miejsce w którym zdobywamy runy. W tym celu należy kupować i ulepszać kolejne "atrakcje". Każda z atrakcji generuje pieniądze które wydajemy na kolejne ulepszenia. Z czasem atrakcje generują też runy które możemy zdobyć po zrestartowaniu postępu areny co oznacza wyzerowanie pieniędzy oraz ulepszeń atrakcji. Jednak zachowane runy są dodawane do naszego konta a te dają bonus +5% przychodów z areny za każdą runę. Po zdobyciu 1000 run pojawia się możliwość znalezienia przedmiotów z ulepszeniami runicznymi, im więcej run posiadamy - tym lepsze ulepszenia.
Jak odblokować zarządcę areny?
Dostęp do zarządcy areny otrzymujemy automatycznie gdy nasza postać osiągnie 105 poziom.
Jak rozwijać arenę?
Aby szybko zdobyć możliwość znalezienia najlepszych run, potrzebujemy dobrego sposobu na rozbudowę poszczególnych atrakcji. Musimy też wiedzieć kiedy resetować postęp areny. Jedną z kluczowych rzeczy jest ulepszanie atrakcji do poziomów tzw. granicznych na których cykl generowania pieniędzy zmniejsza się, a ilość zarabianych pieniędzy zwiększa się dwukrotnie, co zwiększa efektywność areny. Te poziomy graniczne to kolejno : 25 -> 50 -> 100 -> 250 -> 500 -> 1000 -> 2500 -> 5000 -> 10000. Głównym priorytetem jeśli chodzi o ulepszanie są 2 ostatnie atrakcje - Grasujące potwory i Toaleta, gdyż one generują nam około 90% całkowitych pieniędzy. Również te 2 atrakcje są priorytetem jeśli chcemy kupić ulepszenia od kupca, o czym możecie przeczytać w dalszej części. Jeśli chodzi o resetowanie postępów areny w początkowej fazie rozwoju areny (a więc mamy mało run po lewej stronie), istnieją 2 strategie, jedna z nich to reset postępów gdy po prawej stronie uzbieraliśmy około 20% run z tych run po lewej, natomiast druga strategia to resetowanie areny gdy po prawej stronie mamy 2 razy tyle run co po lewej stronie. W późniejszej fazie rozwoju areny gdy możemy już kupić ostatnią atrakcję, czyli Toaletę, zaleca się reset areny co 1-4 cykli atrakcji, w zależności od tego jak często logujemy się do gry. Przykładowo, jeśli cykl Toalety trwa 2 godziny, to właśnie po tym czasie, a więc wygenerowaniu pieniędzy z tego cyklu możemy resetować arenę.
Bonusy run
W grze dostępnych jest kilkanaście różnych run, spośród których jedne będą lepsze np. do zadań w karczmie, inne zwiększą naszą siłę w lochach, a jeszcze inne przydadzą się w walce PVP.
Zacznijmy od tych przydatnych w zadaniach: runa zwiększająca zdobywane PD, a także runa zwiększająca zdobywane złoto. Przedmioty z takimi runami warto kompletować jako pierwsze i zakładać na czas robienia zadań. Dodatkowym ułatwieniem jest Stojak na zbroję, dzięki któremu mamy więcej miejsca na przedmioty, a przede wszystkim możemy szybko zmieniać cały założony ekwipunek.
Kolejny rodzaj run to runy przydatne ogólnie w rozgrywce. Pierwsza z nich zwiększa nam szansę na znalezienie legendarnego artefaktu, co będzie efektywne podczas eventu Epickie Szaleństwo Zakupowe. Druga runa, czyli "ulepszona jakość przedmiotu", działa jak zwiększenie Aury w WC (każdy punkt runy to jeden punkt aury), dzięki czemu możemy znaleźć np. broń z lepszymi obrażeniami w Zbrojowni.
Ostatni rodzaj run to takie które przydadzą się ogólnie do PVP a także do lochów (szczególnie niektóre z nich). Zwiększone punkty życie to taka uniwersalna runa, pomaga w zasadzie wszędzie. Kolejne runy dają zwiększone obrażenia od żywiołów (ognia, zimna, błyskawic), a także odporność na te żywioły. Te runy przydają się zarówno w PVP jak i w lochach. Istnieje jednak pewien istotny szczegół odnośnie żywiołów. Potwory z lochów Góra Olimp oraz Nordyccy bogowie w zwykłych lochach zadają obrażenia żywiołowe a także są odporne na dany żywioł zatem efektywnym wyborem będzie ekwipunek z odpornością na konkretny żywioł oraz broń z bonusem obrażeń od innego żywiołu. Analogicznie wygląda sytuacja z tymi lochami w Strefie Mroku. Ostatnia runa to łączna odporność która może zastąpić odporność na wszystkie żywioły, lecz należy pamiętać, że jeśli chcemy mieć np. łączną odporność na poziomie 75%, to potrzebujemy 3 przedmioty z runą 25%, ponieważ taki jest limit tej runy w jednym przedmiocie, natomiast limit runy z odpornością na pojedyńczy żywioł to 75%.
W poniższej tabeli spis run, limit bonusu w jednym przedmiocie, a także limit bonusów run całkowity.
Pamiętaj, jeśli założysz 2 przedmioty z których każdy z nich ma np. bonus +10% do HP to bonus HP nie wyniesie +20%, lecz "zatrzyma się" przy limicie całkowitym 15%.Runa | Limit bonusu w zwykłym przedmiocie | Limit bonusu w artefakcie | Limit bonusu całkowity |
---|---|---|---|
Premia do PD za zadanie | 5% | 10% | 10% |
Premia do złota za zadanie | 25% | 50% | 50% |
Szansa na legendarne artefakty | 25% | 50% | 50% |
Ulepszona jakość przedmiotu | 3 | 5 | 5 |
Punkty życia | 8% | 15% | 15% |
Obrażenia od ognia | 30% | 60% | 60% |
Obrażenia od zimna | 30% | 60% | 60% |
Obrażenia od błyskawic | 30% | 60% | 60% |
Odporność na ogień | 38% | 75% | 75% |
Odporność na zimno | 38% | 75% | 75% |
Odporność na błyskawice | 38% | 75% | 75% |
Łączna odporność | 13% | 25% | 75% |
Istotnym faktem odnośnie run, a także wysokości bonusów jest to, że jeśli możemy już znaleźć przedmioty z runami, to każdy zdobyty artefakt zawsze będzie miał runę, natomiast zwykłe przedmioty mają tyko pewną szansę na runę. Poza tym, bonusy run w zwykłych przedmiotach mogą mieć maksymalnie połowę z limitu danego bonusu. Przykładowo jeśli bonus dla runy "Premia do złota" wynosi +50%, to w artefakcie można znaleźć runę z takimi właśnie bonusem, natomiast w zwykłym przedmiocie możemy znaleźć runę z bonusem +25%.
Kupiec
U Kupca podobnie jak w Zbrojownii czy Gabinecie Magii codziennie dostajemy nowe oferty bonusów dla naszej areny. Można u niego wykupić za grzybki stałe bonusy do atrakcji na naszej arenie (nie tracimy ich przy resecie postępów areny).
Bonusy które możemy kupić są następujące:
- Premia do pieniędzy - każdy poziom tego bonusu zwiększa 2-krotnie przychód pieniędzy z danej atracji.
- Premia do prędkości - każdy poziom tego bonusu zmniejsza 2-krotnie cykl danej atrakcji.
- Ulepszenie platynowe - bonus który jest możliwy po zakupieniu maksymalnej ilości bonusów dla każdej atrakcji.
Koszt bonusów do pieniędzy oraz do prędkości kosztuje 25 przy pierwszym zakupie, a przy każdym kolejnym cena rośnie o kolejne 25 .
Dla graczy free2play zaleca się kupienie ulepszeń, przynajmniej na pierwszym poziomie dla 2 ostatnich atrakcji areny, gdyż one generują największy zysk, co zwiększa efektywność całej areny.
Oprócz stałych bonusów kupiec możne nam zaoferować także tzw. pominięcie czasu w 3 wariantach: 1 dzień, 3 dni, 7 dni (najbardziej opłacalna opcja). Działa w taki sposób że dostajemy pieniądze i runy które zostałyby wygenerowane w danym okresie czasu. Wykupienie pominięcia czasu poleca się głównie w późniejszej fazie rozwoju areny, oraz przy wymaksowanych poziomach atrakcji na dany moment.
Przykładowe bonusy zostały ukazane na obrazku poniżej.