Legendarny Loch to wyjątkowe miejsce które otwierane jest tylko kilka razy w roku, a i dostęp do niego jest ograniczony. Jest on otwarty przez 10 dni dla postaci z conajmniej 50 poziomem. Za każdym razem Legendarny Loch posiada nowy lub odświeżony motyw przewodni (dotychczas pojawiły się 4 motywy przewodnie, z czego jeden z nich pojawił się ponownie). Aby wejść do Legendarnego Lochu należy wejść do widoku miasta i kliknąć na portal w prawym dolnym miasta.

Motywy przewodnie

Legendarny Loch posiada swój unikalny motyw przewodni, a co za tym idzie oprawa graficzna, przeciwnicy a także legendarne przedmioty które można zdobyć za każdorazowe ukończenie lochu są związane z tym właśnie motywem. W grze na ten moment mamy 4 motywy przewodnie, z czego jeden z nich został przemianowany oraz wzbogacony o 3 nowe legendarne przedmioty. Poniżej lista gdzie możecie sprawdzić kiedy i z jakim motywem przewodnim był otwarty legendarny loch.

  • Balanga w diabelskim gronie (dawniej Pułapka albo psikus) - 30.10.2020 - 8.11.2020; 24.09.2021 - 3.10.2021; 23.09.2022 - 3.10.2022
  • Władca w odzieniu - 18.12.2020 - 27.12.2020; 17.12.2021 - 27.12.2021
  • Fantastyczne łupy i jak je znaleźć - 26.03.2021 - 5.04.2021; 8.04.2022 - 18.04.2022
  • Szemrana Impreza Urodzinowa - 25.06.2021 - 5.07.2021; 24.06.2022 - 4.07.2022

Jak działa Legendarny Loch?

Legendarny Loch składa się z 100 komnat różnego rodzaju, a w niektórych z nich możemy spotkać przeciwników. Przeciwnicy zadają nam pewnien % naszego HP, zatem poziom postaci nie ma znaczenia podczas walk. Poza tym co 25 komnat (25, 50, 75) natrafimy na mini-bossów którzy zadają więcej obrażeń niż zwykli przeciwnicy, lecz za pokonanie ich dostajemy artefakt. Ostatni boss w komnat nr 100 jest specjalny, ponieważ pokonanie go gwarantuje nam otrzymanie legendarnego przedmiotu.

Walka - przeciwnicy i bossowie

W niektórych komnatach (zazwyczaj tych z czerwonymi oczami w drzwiach) spotykamy przeciwników, w takim wypadku mamy 2 opcje: walka, lub ucieczka. W początkowych komnatach lepiej wybrać walkę, gdyż pokonanie przeciwnika daje nam klucz, a klucze są potrzebne do otwierania niektórych komnat czy do kupienia błogosławieństw u sklepikarza. Ucieczka zaś daje nam szansę na przejście obok przeciwnika bez straty HP, lecz wciąż istnieje ryzyko odniesienia obrażeń. Poza tym walka w początkowych komnatach jest lepsza, ponieważ przeciwnicy stają się silniejsi po zaliczeniu 25 oraz 75 komnaty, a dzięki kluczom mamy większą szansę na uniknięcie komnaty z przeciwnikiem poprzez wybranie drzwi zamkniętych na klucz.

Poniżej tabela w której można sprawdzić średnie i przybliżone (na podstawie obserwacji) obrażenia przeciwników i bossów w zależności od komnaty.

Numery komnat Obrażenia (% naszego HP)
1-24 13%
25 16%
26-49 17%
50 21.2%
51-74 17%
75 21.2%
76-99 21.4%
100 41.9%

Jeśli podczas walki stracimy całe HP, możemy wejść do lochu ponownie, lecz musimy poczekać aż HP zregeneruje się przynajmiej do 20%. Jednak postęp w lochu zapisuje się, zatem startujemy w komnacie w której zostaliśmy pokonani, a zebrane klucze nie przepadają. Usuwają się jednak klątwy oraz błogosławieństwa. HP regeneruje się w tempie 4.17% na godzinę, jednak możemy to przyśpieszyć za pomocą grzybków:

  • +20% HP za 10 grzybków grzybek
  • całe brakujące HP - przelicznik 20% - 20.9% HP za 10 grzybków grzybek

Komnaty

W lochu natrafimy na różne komnaty, a przed każdą kolejną komnatą (za wyjątkiem bossów) mamy do wyboru 2 drzwi. W niektórych komnatach znajdziemy przeciwników, w innych skrzynie bądź pudła z kosztownościami, klątwami a także błogosławieństwami. Istnieją też komnaty z bossami a także komnaty sklepikarza gdzie możemy kupić błogosławieństwa.

Poniższa tabela zawiera spis drzwi oraz opisu komnat które kryją się za danymi drzwiami

Wygląd drzwi Opis komnaty
Świecące czerwone oczy Za tymi drzwiami trafimy do komnaty z przeciwnikiem.
Kamienno-złote drzwi ze złotą czachą z koroną W środku znajdziesz bossa
Drzwi z pytajnikiem Po wejściu trafimy do losowej komnaty.
Drzwi zamknięte na klucz Aby przejść przez te drzwi należy wykorzystać klucz. Mamy tu szansę na znalezienie leżących skrzyń, kościotrupów czy pudeł. Z nich możemy otrzymać złoto lub przedmioty, jednak jest szansa że kościotrupy wstaną i nas zaatakują.
Drzwi ofiarne - kamienna ściana z czerwonym miejscem na dłoń Aby przejść przez te drzwi należy poświęcić część naszego HP. Mamy tu szansę na znalezienie leżących skrzyń, kościotrupów czy pudeł. Z nich możemy otrzymać złoto lub przedmioty, jednak jest szansa że kościotrupy oraz skrzynie nas zaatakują.
Przeklęte drzwi z wieloma znakami i napisami ostrzeżeń Drzwi podobne do drzwi zamkniętych na klucz, jednak te nie wymagają klucza, lecz wejście do tej komnaty nakłada na nas losową klątwę. Mamy tu szansę na znalezienie leżących skrzyń, kościotrupów czy pudeł. Z nich możemy otrzymać złoto lub przedmioty, jednak jest szansa że kościotrupy wstaną i nas zaatakują.
Złoty pokój - emanujące złote światło W tej komnacie w zależności od tego kogo, lub co tam spotkamy możemy np. dostać błogosławieństwo czy zregenerować HP, możemy też zdobyć np. przedmiot lub trochę surowców jak np. dusze dusze, czy kamień kamień. Można tam także otrzymać błogosławieństwo w zamian za stratę HP.
Drzwi z wywieszką zawierającą symbol kluczy Sklepikarz który sprzedaje za klucze różne błogosławieństwa (pierwszy natrafiony sklepikarz oferuje nam błogosławieństwo za 0 kluczy). Do wyboru mamy 2 błogosławieństwa, lecz tak samo jak w zbrojowni czy w gabinecie magii możemy za pomocą grzybka grzybek wylosować inne błogosławieństwa.
Drzwi epickie - Emblemat ze złotym mieczem i gwiazdami Potrzebujemy klucza aby otworzyć drzwi, lecz w środku znajdziemy skrzynię która zawiera epicki przedmiot.
Drzwi zamurowane Drzwi te nigdzie nie prowadzą - innymi słowy, trzeba wybrać drugie drzwi aby przejść dalej.
Istnieje szansa, że drzwi będą miały wbudowane pułapki takie jak gilotyna, kolec czy włócznie. Takie drzwi zawsze zabierają nam część HP (chyba, że mamy aktywne odpowiednie błogosławieństwo).

Klątwy i błogosławieństwa

Klątwy oraz błogosławieństwa dają nam specjalne efekty które mają wpływ na przechodzenie przez kolejne komnaty lochu. Możemy je zdobyć z kilku źródeł. U sklepikarza znajdziemy błogosławieństwa, przy przechodzeniu przez drzwi klątwy otrzymujemy losową klątwę, a z beczki otrzymamy błogosławieństwo lub klątwę. W danym momencie możemy mieć maksymalnie aktywne 3 błogosławieństwa, a jeśli otrzymamy kolejne, wtedy automatycznie usuwa się to najstarsze. Działa to tak samo w przypadku klątw.

Błogosławieństwa

Błogosławieństwo Efekt
Artysta jednego rozboju Zabijasz potwory natychmiast bez straty HP w 4 / 8 komnatach (nie działa na bossy)
Pomoc w ucieczce +80% szansa na ucieczkę w 5 / 10 komnatach
Najeźdźca +100% złota w 5 / 10 komnatach
Rozbrajaj pułapki Rozbrajasz 2 / 4 / 6 pułapek (w drzwiach)
Wytrych Otwierasz następne 2 / 4 drzwi bez użycia klucza
Kluczowy moment 70% na zdobycie 2 kluczy w następnych 2 / 4 / 8 walkach
Eliksir życia Leczysz się natychmiastowo o 25% / 50% / 100% HP
Powrót do zdrowia Leczysz się o 10% / 20% w każdej komnacie przez 3 / 6 komnat

Klątwy

Klątwa Efekt
Pęknięty pancerz Przeciwnicy zadają +50% obrażeń przez 4 / 8 komnat
Zatrucie Otrzymujesz 5% HP obrażeń w każdej komnacie przez 5 / 10 komnat
Gamajda Szansa ucieczki zmniejszona o 80% przez 5 / 10 komnat
Wyczerpanie pogonią za zyskiem Zdobywasz tylko 50% złota ze skrzyń przez 5 / 10 komnat
Wytrzymały zamek Otwarcie drzwi zużywa 2 klucze przez 4 / 8 komnat

Klejnoty losu

Po pokonaniu bossa w komnatach 25, 50 i 75 każdorazowo możemy wybrać 1 z 3 klejnotów losu. Klejnoty te mają specjalne efekty modyfikujące dalszą część legendarnego lochu. Każdy klejnot ma zalety i wady. Obecnie posiadane klejnoty losu można sprawdzić w lewym dolnym rogu. Efekty klejnotów losu trwają aż do momentu zaliczenia lochu.

Klejnoty losu
Klejnot Zalety Wady
Diabelski klejnot koronny Diabelski klejnot koronny Szansa na epickie drzwi Obrażenia od potworów wzrastają o 25%
Perła Masochisty Pułapki zadają 20% mniej obrażeń Jedne z dwojga drzwi zawsze zawierają pułapkę
Zniszczały kamień leczniczy Zniszczały kamień leczniczy Leczenie przywraca o 40% więcej HP Po śmierci i ponownym wejściu do lochu ciąży na Tobie klątwa "Zatrucie", dopóki nie odwiedzisz 5 komnat
Skarb Bohatera Skarb Bohatera Obrażenia od potworów zmniejszają się o 20% Szansa na znalezienie przedmiotów zmniejsza się o 25%
Magnetyt Magnetyt Zwiększa szansę na zdobycia klucza z walki o 30% Szansa na podwójnie zamknięte drzwi
Szmaragd Odkrywcy Szmaragd Odkrywcy Pojawia się mniej tajemniczych komnat Szansa na potężniejsze klątwy większa o 20%
Klejnot szpiegowski Klejnot szpiegowski Szansa na odblokowane drzwi Szansa na zdobycie kluczy podczas toczonych walk mniejsza o 15%
Głaz Hazardzisty Głaz Hazardzisty Beczki zawierają tylko błogosławieństwa Pułapki zawsze nakładają klątwę
Przeklęta Perła Przeklęta Perła Obrażenia otrzymywane wskutek nieudanej próby ucieczki zmniejszają się o 40% 20% szansy na klątwę po udanej ucieczce
Kamień Nerkowy Determinacji Kamień Nerkowy Determinacji 10% szansy na błogosławieństwo za toczenie walk Przeklęte kufry pojawiają się też za zamkniętymi drzwiami
Śliski kamień leczniczy Śliski kamień leczniczy Po śmierci i ponownym wejściu do lochu czerpiesz korzyści z błogosławieństwa "Powrót do zdrowia", dopóki nie odwiedzisz 3 komnat Epickie kufry nie pojawiają się
Diament podróżnika w czasie Diament podróżnika w czasie Czas trwania błogosławieństw zwiększa się o 1 Zwiększa szansę na otrzymanie klątwy z beczki o 50%
Wisior Klucznika Wisior Klucznika 40% szans na zdobycie klucza przy udanej ucieczce Jedne z drzwi zawsze są zamknięte
Nadzieja Spragnionego Nadzieja Spragnionego Szansa na lepsze błogosławieństwo w beczkach wzrasta o 40% Więcej przeklętych drzwi, a za nimi zawsze są przeklęte kufry
Szafir Pechowca Szafir Pechowca Mniej przeklętych drzwi Zwiększa szansę na otrzymanie klątwy z beczki o 10%
Głaz Chciwości Głaz Chciwości Szansa na błogosławieństwo przy przeszukiwaniu kufrów, skrzyń lub zwkłok wzrasta o 20% Pojawia się więcej tajemniczych komnat
Kropla Krwi Ofiary Kropla Krwi Ofiary Obrażenia od drzwi ofiarnych mniejsze o 40% Pojawia się więcej drzwi ofiarnych, a za nimi prawie zawsze jest kufer ofiarny
Kwarc nieuczciwości Kwarc nieuczciwości Zmniejsza obrażenia zadawane przez potwory o 20% Za drzwiami mogą czaić się potwory
Przeklęty Kamień Księżycowy Przeklęty Kamień Księżycowy Szansa na skuteczną ucieczkę z walki wzrasta o 20% Czas trwania klątw zwiększa się o 1
Oko byka Oko byka Potwory zadają 20% mniej obrażeń Szansa na ucieczkę podczas walki mniejsza o 30%
Stary Kamień Ofiarny Stary Kamień Ofiarny Obrażenia od kufrów ofiarnych mniejsze o 20% Kufry ofiarne pojawiają się też za zamkniętymi drzwiami
Eratyczny głaz prostaka Eratyczny głaz prostaka Pojawia się mniej drzwi ofiarnych Obrażenia otrzymywane wskutek nieudanej próby ucieczki wzrastają o 30%
Dusza Królika Dusza Królika Szansa na pomyślną ucieczkę z walki wzrasta o 40% Potwory zadają 25% więcej obrażeń

Poniżej tzw. tier lista, czyli ranking klejnotów losu od teoretycznie najlepszych do najgorszych:

klejonty losu tier lista

Nagrody

Podczas swojej przeprawy przez legendarny loch możemy zdobyć różne nagrody, od złota poprzez przedmioty ekwipunku, epiki aż po przedmioty legendarne.

Złoto czy przedmioty ekwipunku zdobywamy ze skrzyń, pudeł czy kościotrupów, a także z pokonanych przeciwników. Poza tym pokonanie przeciwnika daje nam szansę na zdobycie epickiego przedmiotu, a w przypadku bossów - epicki przedmiot jest gwarantowany. Najważniejszą nagrodą jest ta za ukończenie lochu czyli pokonanie bossa w 100 komnacie. Otrzymujemy za to losowy przedmiot legendarny z danego motywu tematycznego. Jednak istnieje pewien mechanizm który modyfikuje szansę na konkretne przedmioty, dzięki czemu mamy większą szansę na zdobycie tych przedmiotów których nie mamy jeszcze w klaserze. A w przypadku gdy mamy w klaserze wszystkie 12 przedmiotów z cz. 1 danego zestawu (co może wystąpić już w jednym z motywów tematycznych) to również szansa na przedmioty z cz. 2 zestawu jest większa niż na przedmioty z cz. 1.

Zbieranie przedmiotów legendarnych w klaserze jest bardzo istotne gdyż zdobywanie ich w legendarnym lochu jest jedynym ich źródłem, a poza tym pierwszy legendarny przedmiot w klaserze daje nam szansę na wykopanie legendarnego klejnotu (im więcej przedmiotów legendarnych w klaserze tym większa szansa na legendarny klejnot), a także gwarantuje jedno z osiągnięć. Poza tym nowe przedmioty w klaserze można zebrać poprzez wrzucenie legendarnej bronii do toalety, wtedy dostaniemy inną legendarną broń lub tarczę.

Przedmioty legendarne możesz sprawdzić klikając tutaj.