Legendarny Loch
Spis treści
Legendarny Loch to wyjątkowe miejsce które otwierane jest tylko kilka razy w roku, a i dostęp do niego jest ograniczony. Jest on otwarty przez 10 dni dla postaci z conajmniej 50 poziomem. Za każdym razem Legendarny Loch posiada nowy lub odświeżony motyw przewodni (dotychczas pojawiły się 4 motywy przewodnie, z czego jeden z nich pojawił się ponownie). Aby wejść do Legendarnego Lochu należy wejść do widoku miasta i kliknąć na portal w prawym dolnym miasta.
Motywy przewodnie
Legendarny Loch posiada swój unikalny motyw przewodni, a co za tym idzie oprawa graficzna, przeciwnicy a także legendarne przedmioty które można zdobyć za każdorazowe ukończenie lochu są związane z tym właśnie motywem. W grze na ten moment mamy 4 motywy przewodnie, z czego jeden z nich został przemianowany oraz wzbogacony o 3 nowe legendarne przedmioty. Poniżej lista gdzie możecie sprawdzić kiedy i z jakim motywem przewodnim był otwarty legendarny loch.
- Balanga w diabelskim gronie (dawniej Pułapka albo psikus) - 30.10.2020 - 8.11.2020; 24.09.2021 - 3.10.2021; 23.09.2022 - 3.10.2022
- Władca w odzieniu - 18.12.2020 - 27.12.2020; 17.12.2021 - 27.12.2021
- Fantastyczne łupy i jak je znaleźć - 26.03.2021 - 5.04.2021; 8.04.2022 - 18.04.2022
- Szemrana Impreza Urodzinowa - 25.06.2021 - 5.07.2021; 24.06.2022 - 4.07.2022
Jak działa Legendarny Loch?
Legendarny Loch składa się z 100 komnat różnego rodzaju, a w niektórych z nich możemy spotkać przeciwników. Przeciwnicy zadają nam pewnien % naszego HP, zatem poziom postaci nie ma znaczenia podczas walk. Poza tym co 25 komnat (25, 50, 75) natrafimy na mini-bossów którzy zadają więcej obrażeń niż zwykli przeciwnicy, lecz za pokonanie ich dostajemy artefakt. Ostatni boss w komnat nr 100 jest specjalny, ponieważ pokonanie go gwarantuje nam otrzymanie legendarnego przedmiotu.
Walka - przeciwnicy i bossowie
W niektórych komnatach (zazwyczaj tych z czerwonymi oczami w drzwiach) spotykamy przeciwników, w takim wypadku mamy 2 opcje: walka, lub ucieczka. W początkowych komnatach lepiej wybrać walkę, gdyż pokonanie przeciwnika daje nam klucz, a klucze są potrzebne do otwierania niektórych komnat czy do kupienia błogosławieństw u sklepikarza. Ucieczka zaś daje nam szansę na przejście obok przeciwnika bez straty HP, lecz wciąż istnieje ryzyko odniesienia obrażeń. Poza tym walka w początkowych komnatach jest lepsza, ponieważ przeciwnicy stają się silniejsi po zaliczeniu 25 oraz 75 komnaty, a dzięki kluczom mamy większą szansę na uniknięcie komnaty z przeciwnikiem poprzez wybranie drzwi zamkniętych na klucz.
Aby sprawdzić np. ile HP stracicie w danej komnacie, możecie skorzystać z LD Gadget'a.
Jeśli podczas walki stracimy całe HP, możemy wejść do lochu ponownie, lecz musimy poczekać aż HP zregeneruje się przynajmiej do 20%. Jednak postęp w lochu zapisuje się, zatem startujemy w komnacie w której zostaliśmy pokonani, a zebrane klucze nie przepadają. Usuwają się jednak klątwy oraz błogosławieństwa. HP regeneruje się w tempie 4.17% na godzinę, jednak możemy to przyśpieszyć za pomocą grzybków:
- +20% HP za 10 grzybków
- całe brakujące HP - przelicznik 20% - 20.9% HP za 10 grzybków
Komnaty
W lochu natrafimy na różne komnaty, a przed każdą kolejną komnatą (za wyjątkiem bossów) mamy do wyboru 2 drzwi. W niektórych komnatach znajdziemy przeciwników, w innych skrzynie bądź pudła z kosztownościami, klątwami a także błogosławieństwami. Istnieją też komnaty z bossami a także komnaty sklepikarza gdzie możemy kupić błogosławieństwa.
Poniższa tabela zawiera spis drzwi oraz opisu komnat które kryją się za danymi drzwiami
Wygląd drzwi | Opis komnaty |
---|---|
Świecące czerwone oczy | Za tymi drzwiami trafimy do komnaty z przeciwnikiem. |
Kamienno-złote drzwi ze złotą czachą z koroną | W środku znajdziesz bossa |
Drzwi z pytajnikiem | Po wejściu trafimy do losowej komnaty. |
Drzwi zamknięte na klucz | Aby przejść przez te drzwi należy wykorzystać klucz. Mamy tu szansę na znalezienie leżących skrzyń, kościotrupów czy pudeł. Z nich możemy otrzymać złoto lub przedmioty, jednak jest szansa że kościotrupy wstaną i nas zaatakują. |
Drzwi ofiarne - kamienna ściana z czerwonym miejscem na dłoń | Aby przejść przez te drzwi należy poświęcić część naszego HP. Mamy tu szansę na znalezienie leżących skrzyń, kościotrupów czy pudeł. Z nich możemy otrzymać złoto lub przedmioty, jednak jest szansa że kościotrupy oraz skrzynie nas zaatakują. |
Przeklęte drzwi z wieloma znakami i napisami ostrzeżeń | Drzwi podobne do drzwi zamkniętych na klucz, jednak te nie wymagają klucza, lecz wejście do tej komnaty nakłada na nas losową klątwę. Mamy tu szansę na znalezienie leżących skrzyń, kościotrupów czy pudeł. Z nich możemy otrzymać złoto lub przedmioty, jednak jest szansa że kościotrupy wstaną i nas zaatakują. |
Złoty pokój - emanujące złote światło | W tej komnacie w zależności od tego kogo, lub co tam spotkamy możemy np. dostać błogosławieństwo czy zregenerować HP, możemy też zdobyć np. przedmiot lub trochę surowców jak np. dusze , czy kamień . Można tam także otrzymać błogosławieństwo w zamian za stratę HP. |
Drzwi z wywieszką zawierającą symbol kluczy | Sklepikarz który sprzedaje za klucze różne błogosławieństwa (pierwszy natrafiony sklepikarz oferuje nam błogosławieństwo za 0 kluczy). Do wyboru mamy 2 błogosławieństwa, lecz tak samo jak w zbrojowni czy w gabinecie magii możemy za pomocą grzybka wylosować inne błogosławieństwa. |
Drzwi epickie - Emblemat ze złotym mieczem i gwiazdami | Potrzebujemy klucza aby otworzyć drzwi, lecz w środku znajdziemy skrzynię która zawiera epicki przedmiot. |
Drzwi zamurowane | Drzwi te nigdzie nie prowadzą - innymi słowy, trzeba wybrać drugie drzwi aby przejść dalej. |
Klątwy i błogosławieństwa
Klątwy oraz błogosławieństwa dają nam specjalne efekty które mają wpływ na przechodzenie przez kolejne komnaty lochu. Możemy je zdobyć z kilku źródeł. U sklepikarza znajdziemy błogosławieństwa, przy przechodzeniu przez drzwi klątwy otrzymujemy losową klątwę, a z beczki otrzymamy błogosławieństwo lub klątwę. W danym momencie możemy mieć maksymalnie aktywne 3 błogosławieństwa, a jeśli otrzymamy kolejne, wtedy automatycznie usuwa się to najstarsze. Działa to tak samo w przypadku klątw.
Błogosławieństwa
Błogosławieństwo | Efekt | |
---|---|---|
Artysta jednego rozboju | Zabijasz potwory natychmiast bez straty HP w 4 / 8 komnatach (nie działa na bossy) | |
Pomoc w ucieczce | +80% szansa na ucieczkę w 5 / 10 komnatach | |
Najeźdźca | +100% złota w 5 / 10 komnatach | |
Rozbrajaj pułapki | Rozbrajasz 2 / 4 / 6 pułapek (w drzwiach) | |
Wytrych | Otwierasz następne 2 / 4 drzwi bez użycia klucza | |
Kluczowy moment | 70% na zdobycie 2 kluczy w następnych 2 / 4 / 8 walkach | |
Eliksir życia | Leczysz się natychmiastowo o 25% / 50% / 100% HP | |
Powrót do zdrowia | Leczysz się o 10% / 20% w każdej komnacie przez 3 / 6 komnat |
Klątwy
Klątwa | Efekt | |
---|---|---|
Pęknięty pancerz | Przeciwnicy zadają +50% obrażeń przez 4 / 8 komnat | Zatrucie | Otrzymujesz 5% HP obrażeń w każdej komnacie przez 5 / 10 komnat | Gamajda | Szansa ucieczki zmniejszona o 80% przez 5 / 10 komnat | Wyczerpanie pogonią za zyskiem | Zdobywasz tylko 50% złota ze skrzyń przez 5 / 10 komnat | Wytrzymały zamek | Otwarcie drzwi zużywa 2 klucze przez 4 / 8 komnat |
Klejnoty losu
Po pokonaniu bossa w komnatach 25, 50 i 75 każdorazowo możemy wybrać 1 z 3 klejnotów losu. Klejnoty te mają specjalne efekty modyfikujące dalszą część legendarnego lochu. Każdy klejnot ma zalety i wady. Obecnie posiadane klejnoty losu można sprawdzić w lewym dolnym rogu. Efekty klejnotów losu trwają aż do momentu zaliczenia lochu.
Klejnot | Zalety | Wady | |
---|---|---|---|
Diabelski klejnot koronny | Szansa na epickie drzwi | Obrażenia od potworów wzrastają o 25% | |
Perła Masochisty | Pułapki zadają 20% mniej obrażeń | Jedne z dwojga drzwi zawsze zawierają pułapkę | |
Zniszczały kamień leczniczy | Leczenie przywraca o 40% więcej HP | Po śmierci i ponownym wejściu do lochu ciąży na Tobie klątwa "Zatrucie", dopóki nie odwiedzisz 5 komnat | |
Skarb Bohatera | Obrażenia od potworów zmniejszają się o 20% | Szansa na znalezienie przedmiotów zmniejsza się o 25% | |
Magnetyt | Zwiększa szansę na zdobycia klucza z walki o 30% | Szansa na podwójnie zamknięte drzwi | |
Szmaragd Odkrywcy | Pojawia się mniej tajemniczych komnat | Szansa na potężniejsze klątwy większa o 20% | |
Klejnot szpiegowski | Szansa na odblokowane drzwi | Szansa na zdobycie kluczy podczas toczonych walk mniejsza o 15% | |
Głaz Hazardzisty | Beczki zawierają tylko błogosławieństwa | Pułapki zawsze nakładają klątwę | |
Przeklęta Perła | Obrażenia otrzymywane wskutek nieudanej próby ucieczki zmniejszają się o 40% | 20% szansy na klątwę po udanej ucieczce | |
Kamień Nerkowy Determinacji | 10% szansy na błogosławieństwo za toczenie walk | Przeklęte kufry pojawiają się też za zamkniętymi drzwiami | |
Śliski kamień leczniczy | Po śmierci i ponownym wejściu do lochu czerpiesz korzyści z błogosławieństwa "Powrót do zdrowia", dopóki nie odwiedzisz 3 komnat | Epickie kufry nie pojawiają się | |
Diament podróżnika w czasie | Czas trwania błogosławieństw zwiększa się o 1 | Zwiększa szansę na otrzymanie klątwy z beczki o 50% | |
Wisior Klucznika | 40% szans na zdobycie klucza przy udanej ucieczce | Jedne z drzwi zawsze są zamknięte | |
Nadzieja Spragnionego | Szansa na lepsze błogosławieństwo w beczkach wzrasta o 40% | Więcej przeklętych drzwi, a za nimi zawsze są przeklęte kufry | |
Szafir Pechowca | Mniej przeklętych drzwi | Zwiększa szansę na otrzymanie klątwy z beczki o 10% | |
Głaz Chciwości | Szansa na błogosławieństwo przy przeszukiwaniu kufrów, skrzyń lub zwkłok wzrasta o 20% | Pojawia się więcej tajemniczych komnat | |
Kropla Krwi Ofiary | Obrażenia od drzwi ofiarnych mniejsze o 40% | Pojawia się więcej drzwi ofiarnych, a za nimi prawie zawsze jest kufer ofiarny | |
Kwarc nieuczciwości | Zmniejsza obrażenia zadawane przez potwory o 20% | Za drzwiami mogą czaić się potwory | |
Przeklęty Kamień Księżycowy | Szansa na skuteczną ucieczkę z walki wzrasta o 20% | Czas trwania klątw zwiększa się o 1 | |
Oko byka | Potwory zadają 20% mniej obrażeń | Szansa na ucieczkę podczas walki mniejsza o 30% | |
Stary Kamień Ofiarny | Obrażenia od kufrów ofiarnych mniejsze o 20% | Kufry ofiarne pojawiają się też za zamkniętymi drzwiami | |
Eratyczny głaz prostaka | Pojawia się mniej drzwi ofiarnych | Obrażenia otrzymywane wskutek nieudanej próby ucieczki wzrastają o 30% | |
Dusza Królika | Szansa na pomyślną ucieczkę z walki wzrasta o 40% | Potwory zadają 25% więcej obrażeń |
Poniżej tzw. tier lista, czyli ranking klejnotów losu od teoretycznie najlepszych do najgorszych:
Nagrody
Podczas swojej przeprawy przez legendarny loch możemy zdobyć różne nagrody, od złota poprzez przedmioty ekwipunku, epiki aż po przedmioty legendarne.
Złoto czy przedmioty ekwipunku zdobywamy ze skrzyń, pudeł czy kościotrupów, a także z pokonanych przeciwników. Poza tym pokonanie przeciwnika daje nam szansę na zdobycie epickiego przedmiotu, a w przypadku bossów - epicki przedmiot jest gwarantowany. Najważniejszą nagrodą jest ta za ukończenie lochu czyli pokonanie bossa w 100 komnacie. Otrzymujemy za to losowy przedmiot legendarny z danego motywu tematycznego. Jednak istnieje pewien mechanizm który modyfikuje szansę na konkretne przedmioty, dzięki czemu mamy większą szansę na zdobycie tych przedmiotów których nie mamy jeszcze w klaserze. A w przypadku gdy mamy w klaserze wszystkie 12 przedmiotów z cz. 1 danego zestawu (co może wystąpić już w jednym z motywów tematycznych) to również szansa na przedmioty z cz. 2 zestawu jest większa niż na przedmioty z cz. 1.
Zbieranie przedmiotów legendarnych w klaserze jest bardzo istotne gdyż zdobywanie ich w legendarnym lochu jest jedynym ich źródłem, a poza tym pierwszy legendarny przedmiot w klaserze daje nam szansę na wykopanie legendarnego klejnotu (im więcej przedmiotów legendarnych w klaserze tym większa szansa na legendarny klejnot), a także gwarantuje jedno z osiągnięć. Poza tym nowe przedmioty w klaserze można zebrać poprzez wrzucenie legendarnej bronii do toalety, wtedy dostaniemy inną legendarną broń lub tarczę.
Przedmioty legendarne możesz sprawdzić klikając tutaj.