Wczoraj została zapowiedziana nowa profesja którą jest Bard. W grze pojawi się ona prawdopodobnie za kilkanaście dni, jednak już teraz można testować ją na serwerze beta.

Bard - zapowiedź nowej profesji

Podstawowe informacje

Bard, to profesja której główna cecha to inteligencja, zatem od niej zależy ilość zadawanych obrażeń, a jako broń tak jak mag, używa kosturów. Natomiast pozostały ekwipunek wykorzystuje taki jak zwiadowca.

Mechanika profesji

Co prawda jest to dopiero wersja beta tej profesji, to już znamy główną mechanikę, którą są instrumenty. Bard ma do dyspozycji 3 instrumenty z których może wybrać 1 na czas walki (działa to podobnie jak maski Druida).

Podczas walki Bard gra melodię na danym instrumencie co 4 rundy, natomiast moc efektu melodii zależy od tego, jak dobrą melodię (określoną przez poziomy 1-3) zagra bard. Od tego zależy również częściowo długość trwania efektu melodii (na długość efektu ma też wpływ ilość wytrzymałości o czym nieco dalej.

Jeśli chodzi o szansę na zagranie melodii na danym poziomie to przentuje się to następująco:

  • Poziom 1 - 25%
  • Poziom 2 - 50%
  • Poziom 3 - 25%

Co jednak dają poszczególne instrumenty na danym poziomie? Już wyjaśniam.

3 instrumenty Barda i ich efekty to kolejno:

  • Harfa - zwiększona maksymalna redukcja obrażeń
  • Lutnia - zwiększone obrażenia
  • Flet - regeneracja HP po uderzeniu przeciwnika

Instrumenty, melodie i bonusy

W poniższej tabeli możecie sprawdzić efekt melodii w zależności od instrumentu, oraz poziomu jakości zagranej melodii.
Poziom jakości Długość efektu Harfa
(max. redukcja obrażeń)
Lutnia
(bonus obrażeń)
Flet
(regeneracja HP)
Poziom 1 1 runda 30% 40% +20% +5%
Poziom 2 1 runda 40% 55% +25% +40% +10% +7.5%
Poziom 3 2 rundy 50% 75% +30% +60% +15% +10%

Patrząc na tabelkę ktoś może pomyśleć, że wkradł się błąd dotyczący długości efektu melodii (przecież wcześniej była wzmianka o 4 rundach). Jednak wartości w powyższej tabeli są bazowe, aby nie wprowadzać zbyt wielkiego zamieszania.

Dłuższy efekt melodii da się uzyskać gdy odpowiednio ulepszymy wytrzymałość naszej postaci. W przypadku, gdy wytrzymałość jest większa lub równa 50% inteligencji, wtedy długość efektu na każdym poziomie zwiększa się o 1. Natomiast jeśli wytrzymałość jest większa lub równa 75% inteligencji, wtedy długość efektu na każdym poziomie zwiększa się o kolejną rundę (w sumie 2). Powinna to dobrze zobrazować tabela poniżej.

Poziom jakości Wytrzymałość < 50% inteligencji Wytrzymałość >= 50% inteligencji Wytrzymałość >= 75% inteligencji
Poziom 1 1 runda 2 rundy 3 rundy
Poziom 2 1 runda 2 rundy 3 rundy
Poziom 3 2 rundy 3 rundy 4 rundy

Poniżej prezentacja instrumentów w formie obrazkowej:

Bard - instrumenty

Testy profesji na serwerze beta

Testy barda rozpoczęły się na serwerze beta wczoraj wieczorem, i potrwają do 12.06 do godz. 14:00 (po tym czasie konta mogą zostać usunięte). Na serwer beta można wejść klikając tutaj. Pamiętajcie jednak, że jest to wersja beta nowej profesji, i jeszcze sporo może się zmienić, a o wszelkich zmianach postaramy się poinformować na bieżąco!

Aktualizacja 15.06.2022r

Dziś rozpoczęła się druga faza testów Barda. Jest on ponownie dostępny z drobnymi zmianami, które swoją drogą mogliście już zauważyć. Test potrwa do niedzieli (19.06) do godz. 14:00.