Bard - nowa profesja zapowiedziana
Wczoraj została zapowiedziana nowa profesja którą jest Bard. W grze pojawi się ona prawdopodobnie za kilkanaście dni, jednak już teraz można testować ją na serwerze beta.
Podstawowe informacje
Bard, to profesja której główna cecha to inteligencja, zatem od niej zależy ilość zadawanych obrażeń, a jako broń tak jak mag, używa kosturów. Natomiast pozostały ekwipunek wykorzystuje taki jak zwiadowca.
Mechanika profesji
Co prawda jest to dopiero wersja beta tej profesji, to już znamy główną mechanikę, którą są instrumenty. Bard ma do dyspozycji 3 instrumenty z których może wybrać 1 na czas walki (działa to podobnie jak maski Druida).
Podczas walki Bard gra melodię na danym instrumencie co 4 rundy, natomiast moc efektu melodii zależy od tego, jak dobrą melodię (określoną przez poziomy 1-3) zagra bard. Od tego zależy również częściowo długość trwania efektu melodii (na długość efektu ma też wpływ ilość wytrzymałości o czym nieco dalej.
Jeśli chodzi o szansę na zagranie melodii na danym poziomie to przentuje się to następująco:
- Poziom 1 - 25%
- Poziom 2 - 50%
- Poziom 3 - 25%
Co jednak dają poszczególne instrumenty na danym poziomie? Już wyjaśniam.
3 instrumenty Barda i ich efekty to kolejno:
- Harfa - zwiększona maksymalna redukcja obrażeń
- Lutnia - zwiększone obrażenia
- Flet - regeneracja HP po uderzeniu przeciwnika
Instrumenty, melodie i bonusy
W poniższej tabeli możecie sprawdzić efekt melodii w zależności od instrumentu, oraz poziomu jakości zagranej melodii.Poziom jakości | Długość efektu | Harfa (max. redukcja obrażeń) |
Lutnia (bonus obrażeń) |
Flet (regeneracja HP) |
---|---|---|---|---|
Poziom 1 | 1 runda | +20% | +5% | |
Poziom 2 | 1 runda | |||
Poziom 3 | 2 rundy |
Patrząc na tabelkę ktoś może pomyśleć, że wkradł się błąd dotyczący długości efektu melodii (przecież wcześniej była wzmianka o 4 rundach). Jednak wartości w powyższej tabeli są bazowe, aby nie wprowadzać zbyt wielkiego zamieszania.
Dłuższy efekt melodii da się uzyskać gdy odpowiednio ulepszymy wytrzymałość naszej postaci. W przypadku, gdy wytrzymałość jest większa lub równa 50% inteligencji, wtedy długość efektu na każdym poziomie zwiększa się o 1. Natomiast jeśli wytrzymałość jest większa lub równa 75% inteligencji, wtedy długość efektu na każdym poziomie zwiększa się o kolejną rundę (w sumie 2). Powinna to dobrze zobrazować tabela poniżej.
Poziom jakości | Wytrzymałość < 50% inteligencji | Wytrzymałość >= 50% inteligencji | Wytrzymałość >= 75% inteligencji |
---|---|---|---|
Poziom 1 | 1 runda | 2 rundy | 3 rundy |
Poziom 2 | 1 runda | 2 rundy | 3 rundy |
Poziom 3 | 2 rundy | 3 rundy | 4 rundy |
Poniżej prezentacja instrumentów w formie obrazkowej:
Testy profesji na serwerze beta
Testy barda rozpoczęły się na serwerze beta wczoraj wieczorem, i potrwają do 12.06 do godz. 14:00 (po tym czasie konta mogą zostać usunięte). Na serwer beta można wejść klikając tutaj. Pamiętajcie jednak, że jest to wersja beta nowej profesji, i jeszcze sporo może się zmienić, a o wszelkich zmianach postaramy się poinformować na bieżąco!
Aktualizacja 15.06.2022r
Dziś rozpoczęła się druga faza testów Barda. Jest on ponownie dostępny z drobnymi zmianami, które swoją drogą mogliście już zauważyć. Test potrwa do niedzieli (19.06) do godz. 14:00.